Dag 5



vad är kärlek?
Kärlek är nästan omöjligt att beskriva. Känslan och upplevelsen är olika för olika personer och kan variera från gång till gång som man blir kär. Att vara kär är helt underbart när det går bra men riktigt skit när det går dåligt. Är man kär i en kille tillexempel och det går dåligt så känns det som om hela ens värld har gått under, men det gör den ju i själva verket inte, man får liksom försöka tänka på att det finns andra som älskar en, som aldrig kommer lämna en, den killen som man är kär i för det tillfället är bara en av flera stycken killar som man kommer få känslor för under hela ens livsstil, och även fast det är svårt och jobbigt att tänka så, så är det faktiskt sant. Kärlek för mig är känslan av glädje och lycka när man ser en viss person, när man hör honom/henne säga mitt namn bland annat. Kärlek för mig, är det finaste som finns men det finns en baksida med kärlek det finns svek, det finns smärta, det finns svartsjuka.

Kärlek är det absolut finaste och underbaraste som finns, men kärlek är även det som kan få en till tårar tusen gånger om.
Om man är kär så är man nog väldigt känslig, det sägs ju att kärlek är väldigt ömtåligt och det kan jag faktiskt hålla med om. Jag tycker att kärlek finns på olika sätt, till en kille, vänner, familj osv och det tror jag att alla håller med om.
kärlek för mig är alltså någonting som kan vara både helt underbart och ibland vara skit rent ut sagt, men någon gång kommer alla gå igenom kärlek, antingen gör det ont eller så är det helt underbart!



Kommentarer
Postat av: j

bra skrivet! saknar dig tjejen!

2011-01-25 @ 17:07:02
URL: http://lyngfelt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0